Zmiany w mapach google a opinie. Zautomatyzowane dodawanie opinii w portalu Google zostało praktycznie wyeliminowane. Co jakiś czas Google zmienia algorytm dodawania opinii i weryfikuje coraz więcej rzeczy przy danym profilu firmowym. Google nie tylko sprawdza nasz adres IP ale również częstotliwość dodawania opinii, same ich oceny (czy nie są to same gwiazdki oraz najwyższe oceny). System ma być jak najbardziej antyspamowy, uczciwy oraz pozbawiony fałszywch opinii. 

Samo założenie kilku kont Google w dzisiejszej chwili nie jest już możliwe (system weryfikuje nasz numer telefonu i pozwala podpiąć tylko kilka kont do jednego numeru). W obecnej chwili można powiedzieć, że system jest nie do złamania i nie ma możliwości automatycznego dodawania np 100 opinii (nie mniej, spotykamy się z takimi ofertami). Lepszym rozwiązaniem, realizowanym również przez nas jest budowa społeczności aktywnych realnych osób. Wówczas, mamy pewność, że Google nie odrzuci naszych recenzji po kilku dniach oraz będzie poprawnie zliczał dodane opinie. Co ważne, osoby takie muszą pozostać aktywne oceniając co jakiś czas inne miejsca oraz udostępniać swoją lokalizację. 

Pytanie zatem, czy aby walka z osobami dodającymi opinie nie stała się zbyt napastliwa, zwłaszcza, że mechanizm w żaden sposób nie zabezpiecza przed negatywnymi opiniami. Wystawienie krytycznej opinii z jedną gwiazdką przez konkurencję jest niesamowicie łatwe a nota z automatu obniża nasz początkowo zebrany kapitał. Google nie widzi w tym nic złego, a właśnie takie regulację wyeliminowały by całe mataczenie. Także, jedynym rozwiązaniem w walce z wrogimi postami jest jedynie pozyskiwanie dużej ilości pozytywnych opinii. 30-50 to dzisiaj minimum by nie odczuć większych wahań, wiele restauracji posiada ich około 1000 i taka wartość pozwala już spokojnie egzystować nawet w obliczy najgorszej konkurencji.