POZYTYWNE
OPINIE

Ponad 90% użytkowników przeglądarki Googla zwraca uwagę na ocenę danej usługi lub produktu. 72% przegląda wystawione przez innych opinie i sugeruje się średnią oceną, natomiast 30% użytkowników skupia się na negatywnych opiniach o stronie.

Ciężka konkurencja i „nie czyste” zagrania

Internet to miejsce, które rządzi się swoimi prawami. W zamyśle jest to społeczność wzajemnie szanujących się ludzi wymieniających się wzajemnie informacjami. Nie mniej ze względu na anonimowość, wiele osób działa pod wpływem emocji i wyraża opinie, które w rzeczywistym świecie nie miały by odwagi wypowiedzieć. W ten sposób, twój punkt usługowy, sklep lub produkt są oceniane przez anonimową społeczność, niestety – często w nie sprawiedliwy sposób. Dużo ma tutaj również do powiedzenia nieuczciwa konkurencja, która sama zamieszcza negatywne opinie by tylko zdyskredytować twoją usługę lub produkt (według naszych badań* – często są to nowe podmioty na rynku, dla których Internet to główne źródło reklamy).

Jak walczyć z negatywnymi opiniami?

Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, nasza krajowa społeczność, ma zamiłowanie do wystawiania negatywnych opinii. Gorzej nam przychodzi chwalenie. Jednym ze środków zapobiegawczych jest pozyskania możliwie największej liczby pozytywnych opinii, tak by nasza ocena sumaryczna prezentowała się w lepszy sposób. Proponujemy namawiać klientów, których znamy i do nas wracają, by podzielili się swoją opinią (naprawdę – w wielu przypadkach daje to bardzo dobry rezultat).

Co z tymi negatywnymi opiniami?

W naszych badaniach ankietowani nie wskazali jak negatywne opinie wpływają na miejsce ich strony/produktu/usługi jest pozycjonowane. Na pewno im większa liczba opinii tym wyżej pojawiamy się w proponowanych pozycjach. Co prawda mapy Google starają się podpowiadać pozycję na podstawie lokalizacji (bliżej centrum). Jednak bardzo często wyszukiwarka sama podsuwa najpopularniejsze produkty lub usługi jako warte obejrzenia. Dbajmy więc by na nasza wizytówka miała:

  1. dużo opinii najlepiej pozytywnych
  2. negatywne opinie i recenzje były opatrzone naszym komentarzem
  3. zdjęcia były wykonane przez nas a nie klientów

Tyle i tylko tyle powinno zagwarantować nam pozytywny odbiór naszej działalności. A tylko o to nam przecież chodzi 🙂

zespół iLikeU.pl

biuro@iLikeU.pl