DOBRA
OCENA

W kilku krokach pokażemy jak poprawić negatywne oceny na stronie i na czym należy się skupić, by nasz produkt lub usługa stała się popularna i lubiana przez społeczność.

  • 1. Poinformuj swoich klientów o możliwości wystawienia opinii w Google Maps (w formie słownej, ulotek, informacji w punkcie lub na paragonie).
  • 2. Zadbaj o komfort i miłą atmosferę w swoim punkcie sprzedaży / usług. Zaproponuj jakiś gratis jeżeli to placówka stacjonarna na początek współpracy lub zamówienia (smycz, wizytówka/kalendarz).
  • 3. Zaproponuj swoim stałym klientom, by wystawili opinię o twoim punkcie / produkcie. Niestety, negatywne opinie są często zamieszczane od razu po złym doświadczeniu, pozytywne nie są praktycznie w ogóle zamieszczane (stosunek 84% do 16%)
  • 4. Zorganizuj kampanię marketingową – nawet skromnym funduszem, informującą jak ważna jest dla Ciebie pozyskana o twojej usłudze / produkcie opinia. Możesz zachęcić ludzi do wypełnienia prostej ankiety – poznasz wówczas w anonimowy sposób ogólne spostrzeżenia twoich klientów.
  • 5. Skorzystaj z usług profesjonalnych firm, które wskażą drogę i pomogą uzyskać pozytywne komentarze oraz uwiarygodnią Twoją firmę w mapach Google, niwelując negatywne skutki.

Niestety, nawet idealnie prowadzona polityka firmy lub najprzyjaźniej nastawiony sprzedawca nie zagwarantuje pozytywnej opinii w Internecie. Często sama konkurencja wystawia bezpodstawnie najgorszą możliwą oceną by zniechęcić klientów do odwiedzenia twojego punktu. Niestety, w naszym kraju jest to bardzo częste działanie prowadzone głównie, przez nowo otwierane działalności. Przed takimi praktykami – nie ma praktycznie żadnej obrony. Możemy tylko postarać się zmniejszyć negatywne skutki takiego ataku.

Z badań wynika, że aż 90% użytkowników internetu zwraca uwagę na opinię, jest to ogromna liczba, zwłaszcza, że rzadko trafiają się internauci, którzy zadowoleni z usługi wystawiają pozytywną opinię. Internet to niestety domena tylko tych złych odczuć, dlatego ważne, by pod każdą negatywną opinią zamieścić komentarz w stylu:

  1. dziękuje za podzielenie się opinią, postaramy wyciągnąć się z niej wnioski
  2. dziękujemy za opinię, zapraszamy ponownie w celu weryfikacji
  3. dziękujemy za wskazanie punktów do poprawy, zapraszamy ponownie celem omówienia szczegółów

W mapach Google, nie ma możliwości by ktoś odpowiedział na nasz komentarz, dlatego miło w ten sposób zamknąć temat, nawet przy najgorszych opiniach. Korzystajmy z tego narzędzia jak najczęściej. Internauci widząc, że mimo negatywnych opinii właściciel stara się by wszystko było ok, całkowicie inaczej odbierają wpis, zdecydowanie pozytywniej.

zespół iLikeU.pl

biuro@iLikeU.pl